Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Rendez-vouz i stan för leverans av mikrofilm

 

Var inne i stan igår för att leverera lite varor och fixa lite med stort och smått. Dels var det överlämning av viktiga hemliga filer inspelade under Sköna gröna Grebo och så var det viktig laddning inför kvällens hockeymatch.

Efter att ha förberett resan in i minsta detalj så begav vi oss in till stan. Första inne i stan var ett besök på 3-butiken så att Anna kunde skaffa sig en ny telefon, sedan gick jag åt mitt håll och Anna och Marie fixade med sitt.

Helt klart behagligare att gå runt själv på stan än att vara tvungen att flänga in i och ut i butiker och kolla på smycken och handväskor mm. Själv kunde jag gå till, om ni ursäktar uttrycket, mer manliga affärer. Fast å andra sidan kanske de är mer pojkaktiga.... Det kvittar, i vilket fall gick jag själv.

Stack in på EB Games för att kolla vad som gäller med trådlöst nätverk till 360:n. Den funkar för övrigt jäkligt fint numera och med nätverk till den rackarn så kan man ju använda den fullt ut. Riktigt nöjd med det köpet i somras. Fick svaret att man var tvungen att köpa Microsoftprylar eller lura systemet. Jag brukar föredra det andra och så även denna gång.

Traskade ner till datorbutiken och snackade med dem om sånt jag egentligen inte förstår, men jag skulle tydligen ha en kontaktpunkt som brygga eller något åt det hållet. Kanske finns det någon som har de prylar jag behöver till en billig penning?

Passade på att gå in i nästa dörr och köpa mig det senaste Rockyalbumet. Så nu finns alla 12 i min samling och dessutom fick jag en almanacka på köpet. Visserligen bara fyra månader som kan användas, men gratis är gott.

Så finns det ju vissa köp som kräver lite planering också. Digitalkamera hör ju till det facket. Var inne och kollade på en digital systemkamera och hittade en som verkade vettig på Expert. Det var en Olympus E-410 med ett extra objektiv till under kampanjtiden. Måste kolla vad ett ordentligt tele kostar och sedan kanske slå till på det.

Sedan började leveransen av viktiga filer till olika mottagare. Innan det var avklarat hade jag fått reda på att det blir lite känt folk för min del på teatern på söndag. För er stadsbor som har tänkt att gå är det flera med Greboanknytning som ska dit så se till att haka på dem. Söndag klockan 19.00 har vi föreställning.

När den sista Rendez-vouz:n var avklarad med både Bettlare och John Stridh traskade jag runt för att hitta lite snygga och billiga kläder. Sprang äntligen på en gul & grön-randig tröja som jag letat efter ett tag och slog till omgående. Hittade även en billig rackare till. Totalpris 200 kronor.
220113-230
Sprang ihop med Anna och Marie igen och var sällskapsdam när de fikade. Sedan tillbaka till bilen en snabb sväng för att sedan avlägga visit hos Bovvan i hans smått gigantiska kök och resten av lägenheten. Mitt i trafikinfarkten på Nya Tanneforsvägen. Jag tror nog jag vinner det där vadet han och jag har.

Gick därifrån vid tio i sju och kom till ishallen precis vid avslutningen av nationalsångerna. Men sedan, sedan började matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback