Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Trashanken rapporterar

 

220113-205

Nu har föreställningarna med Predikare-Lena börjat rulla på. Vi börjar ha koll på alla rutiner på och bakom scen, vilket märks tydligt när man smyger runt i gångarna och möter samma människor på samma ställe varje dag.

Så i fredags tog jag med mig kameran för att försöka spegla livet bakom för oss på andra sidan scenen.

220113-210

Jag brukar anlända till spelplatsen vid femtiden och då inleds de sedvanliga förberedelserna. Kontroll av scenklädseln, utplacering av klädställning, elkoppling mm. Det är ett fasligt spring på alla eller nästan alla menar jag. Men på något sätt lyckas alla fixa till sina moment så de är redo för föreställningen.

220113-203

På väg ner till uppvärmningen stötte jag på dessa herrar som satt i ett fönster och höll låda..... eller jag menar förberedde sig för föreställningen. Jag minns inte riktigt vilka klokheter de yttrade och det kanske är lika bra det. Det kanske inte ens var klokheter heller, men trevligt... det verkade det som att de hade.

När jag fortsatte när till uppvärmningen så slås man av den glädje och omtanke alla i teatern har för varandra. Det är så oerhört mysigt att komma ut och samlas på det viset. Alla blir så oerhört gosiga och det märks tydligt att alla uppskattar alla.

220113-204

Uppvärmningen är något alldeles extra att se när en hel samling människor står och grimaserar mot varandra. Små ansikten, stora ansikten, tungan så långt ut som möjligt. Jag har en samling bilder på detta med, men jag tror jag behåller dem själv till en dag när man behöver muntras upp.

När vår ramsa var avklarad så är det bara att leta upp en vettig plats att ladda på. För egen del laddade vi med lite skitsnack om allt möjligt och avslutningsvis fina historier om Systembolaget. Det kan vara en fin uppvärmning tills man träffar Louise och Sanna samtidigt igen... men det är en annan historia.

220113-209

Dags att infinna sig, så jag gick och satte mig på min ensamma sten i väntan på mitt första inhopp. Det gick alla tiders att smyga in inför den fulltaliga publiken och när det var avklarat var det bara att ta sig runt och in i stugan och bjuda på en liten striptease under klädbytet innan jag smög vidare längs de sumpiga stigarna.

Det är inga problem att smyga runt på dem i kvällsolen, eller jo lite förresten. Om man har för stora skor. Men senare under kvällen blev det ännu svårare när säkringen sade upp sig och det blev mörka sumpiga stigar istället. Men det behövde inte jag usättas för, för då var det färdigsmuget för egen del.

När jag var klar med mitt i första akten så var det bara att leta rätt på kameran igen och njuta av stämningen. Under en av kvällens vackraste scener med skönsång på scenen bjöds vi på en väldigt vacker tolkning av låten bakom scenen också.

220113-206

Akt 1 var avklarad och jag gick för att trängas vid fikavagnen. När Teater Traska bjuds på dubbelmackor, då är det först till kvarn som gäller. Annars riskerar man att bli utan dubbelmacka. Men å andra sidan finns det ju de som njuter av två dubbelmackor, men det skulle aldrig jag göra...

Satt mig i slänten och jiddrade på lite. Men tro inte att det är lugnt för det. Lotta Blueberry was in da house och letade efter någon att battla med. Som stolt Trash ank ställer man ju upp, men attans vad dåligt det gick med det.

220113-207

Men det viktigaste är att resten av pjäsen gick bra både på och bakom scenen. Dårarna regerade och blottare smög omkring på kyrkogården i vanlig ordning. Det är vad som krävs för att göra publiken och oss på och bakom scenen nöjda också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback