Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Turerna med Xbox 360

 

Inköp
I fredags åkte jag, Anna och Stefan till Motala för att jag skulle köpa en Xbox 360. Först stack vi in nosen ute i Tornby och bytte de trasiga buzzrarna till fyra nya. Snackade lite Internet-TV och LHC med killen bakom disken. LHC hade ju gjort klart med Kim Staal samma dag. Får se om han kan visa sig duktig....

Stack sedan till Motala. Det är en stad som jag har varit i en gång förut och då körde jag också fel innan jag kom rätt. Men med lite vägbeskrivning så hittade vi snart fram till rätt kille. Hälsade och tittade in i den jäkligt fräscha lägenheten innan vi packade upp och testade Xboxen.

Den krånglade lite inledningsvis, men vi fick igång den och det verkade funka bra. Med vetskap om att det var giltig garanti så köpte jag den ändå.

Vi stannade till på en rekommenderad pizzeria. Napoli tror jag att den hette. Rekomendationen var riktig och jag kan rekomendera den till er andra som är Motala.

Spelet
Vi stack hem och tänkte att nu jädrans ska vi spela några timmar. Kom hem och pluggade in kablarna och startade maskinen som fungerade som förväntat. Sprang iväg till ett mindre rum och på vägen tillbaka klev jag hårt i golvet och stoppade Xboxen som sedan vägrade fungera mera..... Fick verkligen spelet på spelet.

Var tvungen att ta en liten runda på de nyinköpta inlinesen för att rensa tankarna. Stefan skulle ändå gå hem så jag rullade med honom och sedan åkte jag fort hemåt. Sjukt roligt och behagligt faktiskt.

Service
Så på lördagen ringde jag till Xboxsupporten så fort jag vaknade. Satt och småsegade lite i telefon som man gör när det är telefonkö och insåg inte riktigt att någon hade svarat. Dessutom hade någon svarat på engelska. Blev att ställa om hjärnan innan man greppade vilket språk man skulle snacka.

Men det löste sig efter lite fina svengelska uttryck. Tur att ingen hörde vad vi sade.... Vänta en sekund. Samtalet spelas in av kvalitetsskäl. Skit!

Garantin gällde så det skulle bara vara att skicka iväg den en massa dagar, 25 stycken för att vara exakt, för att få den servad. Men det är man ju inte nöjd med.

Sista försöket
Så då tar man kontakt med OnOff i Linköping och försökte få snabbare service där. Kommer in och får rätt snart till svar att man kunde få den utbytt mot en ny. Faan, vad fint! tänkte jag. Det var bara ett problem. De hade inga Xbox 360 i lager i Linköping och inte i hela Sverige i övrigt heller. Så det får bli att skicka iväg den i en massa veckor. Men sedan blir det spela av.... och då kanske nya NHL och FIFA har kommit också.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback