Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Fotboll och minigolf

 

Nu börjar det bli kväll så sakteliga på en härlig dag. Inledde verksamheten vid halv två-tiden med fotboll nere på Strandgatan. Blev en kort promenad över kyrkogården, men stigen ner gick inte att ta då det hade resulterat i allt för mycket kontakt med brännässlor mot mina vackra ben. Vi var sju stycken som spelade och hade dessutom två åskådare i publiken.

Jag, Stefan Swärdh och Sjöstrand formade det vinnande laget och på den förlorande sidan stod Jörgen, Daniel, Stefan och Jennie. Dock blev det en hård match som fick avslutas på ett rättvist sätt utan att någon av våra supportrar, Anna eller Jennie, stormade planen.

Blev en del vändor ner i skogen både före, under och efter matchen då vi ständigt spred våra skott som en gödselspridare sprider sin dynga.

Sedan fattade vi en rad viktiga beslut. Vi ska se till att köra Go-cart i sommar, spela korpinnebandy i Linköping i höst och spela minigolf omgående under eftermiddagen.

Så det blev att sticka hem och snabbduscha innan jag mötte Jörgen för att cykla upp till parken. Mötte upp sex andra herrar där och kampen var igång. Jag såg ganska omgående till att ta hand om sistaplatsen för att alla andra skulle slippa. Tänkte att det kunde vara hyggligt att göra så. Det gick inte alls bra idag eller så kanske jag är så dålig....

220113-11

Kampen i toppen stod mellan Jörgen och Henrik, sedan var det en tät kamp i mitten mellan Sjöstrand, Kalm och Daniel och en mindre ärorik kamp om att undvika sistaplatsen mellan mig, G-sson och Stefan Swärdh. Inför drabbningen så hade jag räknat med flest svordomar från Henke, men det visade sig att han fick stå tillbaka där för Sjöstrand som dominerade på svordomsfronten. Han stod också för den största inlevelsen i kampen om tredjeplatsen. Kan nog sammanfatta det såhär. Det var nog tur att jag inte hade hans humör eller att han hade mina resultat.

Avslutade med något över 80 tror jag vilket innebar att jag var mer än 30 slag från täten. Det är bra.... eller inte. Vi tog sedan en runda förbi stallkiosken innan det drogs hemåt.

Tänk om man skulle ta tag i verksamheten nu och måla dendär soffan jag pratade om.....

Bara så att ni vet också.....

220113-12

Kommentarer
Postat av: Sanna

Höhö! klart att du förlorade... Till och med jag hade troligen vunnit över dej! MoahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaHA!
I alla fall. Hade nog faktiskt haft roligare på en grillkväll i stugan än en hos chefen i går... lovar att aldrig göra om samma misstag igen.
Ha det!

2007-06-03 @ 21:31:58
Postat av: Danne

vilken rolig helg du verkar ha haft..känns en aning bekant tycker jag! :-)

2007-06-03 @ 21:52:16
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: Jonas

Sanna! Du vinner inte alls över mig. Får minsann ta en match någon dag, men då får vi nog göra det i staden. Kan vara kul att testa någon ny bana utan böjda mattor.

2007-06-03 @ 22:25:47
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: Matte.G-sson

vi hade ialla fall tur med vädret :)
mvh// Matte.G-sson......

2007-06-03 @ 23:50:53
Postat av: Sanna

Typ Pildammen då...

2007-06-04 @ 20:49:26
Postat av: Johanna

Alla placeringar i minigolf är bra... så länge inte den där stöddiga Herr Norrman får vinna =)

2007-06-05 @ 16:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback