Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Traskafesten bjöd på sång, mat och tefat

 

Nu är det ju någon dag sedan det begav sig. Nämligen i lördags var det dags för den stora teaterfesten. Valde att hoppa över klassfesten till förmån för detta arrangemang och jag ångrade mig inte. Så jag lastade in i bilen under eftermiddagen. Det vill säga efter att jag skjutit upp duschande och packande till sista momangen. Men det fixar man väl lätt under en halvtimma och jag fick dessutom med mig det viktigaste....

Så plockade jag upp Thina och stack ut till Missmyra. Kom dit och fann alla sittandes längst in i byggnaden uppladdade för fika. Så det blev snabbt fika och sedan tilldelades jag en säck och ett nytt efternamn. Heter tydligen Wiklund i fortsättningen....

Säcken innehöll en samling fula kläder och inte blev det bättre när man hade fått på sig det. Slutade att jag stod i en rutig kort klänning med bara ben och bar överkropp. Redaktionen har av förklarliga skäl valt att inte ha bild på det för tillfället, men om ni tjatar lite så kanske vi kan se till att köpa in en från Luva.

Men vi fick till en liten improvisation av begränsad kvalité och spelade upp den. Tur att man var först ut för annars hade man skämts i väntan för att man inte hade något bra. Men det var kul att se alla andras skapelser. Låt mig säga att de inte heller såg allt för fördelaktiga ut i sina utstyrslar.

När alla hade gjort sitt så tackades det för olika insatser under spelperioden. Så det slutade med att jag tilldelades en flaska vin. Helt perfekt det för mig.... Så det blev så att jag lämnade festen med mer alkohol än jag kom dit med. Det känns ganska vanligt. Men det var smidigt för mamsen har sin födelsedag här i dagarna.

Sedan blev det lite förfest med Karjala Kola i mitt och Luvas rum innan det blev matdags. En delikat trerätters med riktiga göttigheter. Dessutom en prisutdelning till alla som gjort bra och mindre bra insatser på scen. Grattis alla ni som fick pris. Med mat och prisutdelning avklarat såg vi till att göra av med lite pengar som vi hade blivit skänkta. Tusen kronor hade vi fått och det fick det bli fyrverkeri av.

Barnen skickades hem efter detta och barnasinnet letades fram hos undertecknad. Nu skulle nämligen det viktigaste i packningen användas. Jag hade nämligen tagit med mig två tefat som testades i små backar med bara tre centimeter snö. Men det gick och var jäkligt kul.

Sedan in igen för sång och dans den biten.... Måste säga att alla i Traskasällskapet har mycket fin dansstil. Men inte tusan bryr sig någon där om hur man dansar, så det var bara att fula sig järnet.

Timmarna gick och vi dansade vidare, åkte pulkade dansade mer och snart var klockan tre. Då letar man sig bort i en av korridorerna och letar rätt på ett fotbollsspel. Högljutt stojande blev det med skrik, snurrande på pinnarna, skrammel med bollen med mera.

Skitkul tyckte vi..... Det vill säga vi som var vakna. Men jag misstänker att någon som inte var vaken, när vi började, men som vaknade medans vi höll på inte var lika road. Så vi blev ivägkörda av ett styck trött dam. Så det blev att sitta och lyssna på musik ett tag till. Gick igenom Daugava två gånger och man bara drömmer sig bort. Snart konsertdags. Det ska bli kul, men det finns risk för att det finns en biljett över.....

220113-326
Plask och lek på tefat mitt natten

Klockan blev fem och vad gör man då? Man åker självklart mer pulka. Bara det att all snö var i princip borttöad och man åkte rakt ner i en plaskdamm nedanför backen. Men det var skojigt ändå. Därefter lyckades vi hålla oss vakna till halv sju innan vi tröttnade och somnade. Vi var ju trots allt tvungna att ha tömt rummet till klockan 10.

Så upp pigg och glad tre timmar senare. Glad var jag nog men knappast pigg. Fick kämpa för att ta sig upp, men när kläderna var på och vi hade kommit ut ur rummet så var på gång igen. Så vi tjoade igång och letade efter folk, men det var oroväckande lugnt. Hittade inte många vakna och snart fick vi beskedet. Det hade räckt om vi hade varit ute ur rummet innan fredag.... Kul besked efter tre timmar i sängen.

Så det var bara att hålla sig vaken och se fram emot en dag när man var lagom trött. Därför beslutade vi oss snart för att åka hemåt, men innan vi gjorde det höll jag på att bli stoppad då de inte tyckte att det var lämpligt att jag skulle köra hem när jag fortfarande var berusad. Alla känner tydligen inte Nykte ordentligt.....

Kommentarer
Postat av: Domarn!

Nu har jag genomskådat dig! Du påstår dig vara nykterist för att kunna köra rattfull och komma undan med det. =P

2007-11-27 @ 10:08:31
Postat av: Thina

Ja Jonas, du var ju fullast av alla på festen.... ;-)

2007-11-27 @ 20:47:30
Postat av: Nykte

Japp! Så var det in. Så det var fullt i bilen och värst av allt. The driver was already drunk!

2007-11-27 @ 22:53:00
URL: http://nykte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback