Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Sköna Gröna Grebo - lyckat som vanligt

 


För min egen del blev det en något sönderryckt vistelse på årets upplaga av Sköna Gröna Grebo. Det kolliderade ju nämligen med vår uppsättning av Predikare-Lena. I och med detta så var det bäst att se till att man hann med att se så mycket som möjligt av festivalen. Så Nicklas och jag rullade ut mot Grebo och var på plats i god tid inför invigningen. Festivalen växer uppenbart och scenen flyttas allt längre ut på ängen.

Vi slog oss ner och lyssnade på Gula Gubbens invigningstal eller om det nu var sång. Jag är osäker på vilket. Något jag däremot ångrar är att jag inte började filma lite tidigare. Men håll till godo med denna lilla del.



Efter invigningen följde som traditionen bjuder husbandet 6:08. Efter en sedvanlig snabbis från herrarna entrade Emla scenen med sitt rosa band. Hon bjöd på ett gäng covers på kända låtar och själv bjöds hon på en lite kärleksförklaring i form av ett brev framme vid scen. Om känslorna var besvarade är däremot en helt annan bit.



Den unga damen följdes av en hel rad herrar som spelade jazzade loss under namnet Lilla gänget. Svängigt och skönt under eftermiddagen. Efter att Lilla gänget hade dragit av några extralåtar när det bjöds på lite extratid så började det bli dags för oss att sticka därifrån. Vi lämnade området när Gula Gubben åter hade tagit scenen i besittning för att styra kosan till Gärdserum.



Vad missade man när man var borta då? Café 33 gjorde tydligen en kanonspelning, Old Town gjorde sin bästa någonsin och Svensk Pop hade man ju också velat se. Dessutom är jag helt säker på att allt annat var toppen också. Eller förresten... Den där Snusk-Tobbe kunde man kanske ha hoppat över.....


När sminket var avtvättat kom ett helt gäng teaterapor tillbaka till festivalen för att njuta av de två sista banden. Första bandet var Guldgossen. Hade inte hört honom i den tappningen förut. Däremot på Sköna Gröna Cloetta förra året när han spelade med sitt band Ludvig and the gossarna. Låtarna som satte sig då var med och dessutom fanns det en del nytt material också. Men jag säger bara det. Att studsa omkring och med glädje sjunga dum i huvet, dum, dum i huvet till sin granne i publiken är något särskilt.


Nu återstod endast ett band, men det var ju inte vilket band som helst. Det var Perssons Pack som avslutade kvällen. Jag kan ärligt säga att deras skivor inte gått varma i min skivspelare, men det var tydligt att det här var gamla idoler i Grebo. Stämningen var på topp rakt igenom precis som man kan förvänta sig på denna ypperliga festival. När tonerna till den sista låten tonade ut så lämnade vi scenen med humöret på topp.

Det faktum till trots att jag endast såg fyra band så var jag väldigt nöjd med min festivalvistelse. Jag kan bara tänka mig hur härlig kvällen hade varit om fått se allt. Med den funderingen i huvudet vandrade vi ifrån årets Sköna Gröna Grebo. Förresten var det en fråga till man hade i huvudet.... Hur toppar man detta nästa år?

Kommentarer
Postat av: Nygge

Det är klart vi kan toppa det...

2008-08-26 @ 11:06:31
URL: http://www.skonagronagrebo.se
Postat av: Nina

Fina bilder, skicka gärna in dem så lägger jag upp på hemsidan. [email protected]

Mvh Nina

2008-08-26 @ 22:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback