Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Dubbla spelkvällar

 

220113-348
Full koncentration på tornet

Igår samlades vi ett litet gäng hos Anders för att ha en liten spelkväll med sällskapsspel och det var så trevligt så att vi valde att samlas för en till under måndagskvällen. Dock såg vi till att utöka sällskapet lite. Micke anlände först och vi slog oss ner i soffan för att titta på lite foton allt eftersom de övriga gästerna droppade in.

Vi tittade på bilderna och snackade minnen och fester ett litet tag. Måste säga att man längtar lite till sommaren och grillfesterna. Men först kan det bli ordentlig vinter så att man kan ha grillfest nu också. Inledde sedan spelandet med ett par omgångar Tumble. Klarade mig utan att riva idag också, men jag var lite orolig att jag skulle få igen för min djävulskap att göra tornet instabilt. Dessa båda herrar drabbades av ett allt för instabilt torn däremot.


Fredrik förstör

Anders likaså
Efter lite förödelse gick vi lös på nästa spel, nämligen Analfabet. Har insett de senaste dagarna att det är ett väldigt tidskrävande spel. Det gäller att man inte är stressad när man spelar det. Men efter lite om och men kom vi fram till att spelet hade fått ett tema enligt de lagda orden. Vårt tema blev en person. Kan någon gissa vem eller kommer ni fram till något annat tema?

220113-345
Vem är temapersonen?

Samtidigt som vi spelade Analfabet föregick stridigheter i soffan i dubbel bemärkelse. Tre mästerskyttar sköt på och slogs med allt som rörde sig. Det innebar iofs att de ofta skadade varandra. Både i spelet och i verkligheten. Otäckt med så krigiska människor (ledtråd till vårt tema).

När de seriösa spelen var avklarade och de oseriösa människorna kvar vid spelbordet avverkades en rad klassiker i strid ström. När jag satt och lekte med två kapsyler kom jag på att jag hade sett ett loppspel tidigare och det måste ju bara spelas igen. Var dock inget roligt för jag vann inte. Nästa klassiker blev kasta gris, eller grissex som det också kallades ikväll. Avslutningsvis så lirades det lite Yatzy.

Blev två kanonkvällar detta. Jag säger bara mer sällskapsspel åt folket! Snart ska Rappakaljat invigas.... (tror jag).

Kommentarer
Postat av: Lee

jag vet! jag vet!

2008-01-22 @ 17:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback