Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Stått upp för Cluben

 

220113-352
Hade laddat jättelänge för resan till Stockholm och välplanerat och fint var det. Bortsett från det att jag knappt hade förberett mig. Anmälde mig egentligen allt för sent, visste inte hur jag skulle åka in igår och så drömde jag imorse när jag snoozade att jag missade resan. Undrar ibland om det inte hade varit lika bra om jag hade gjort det.

Men innan jag kom fram till det så tog mig glad och förväntansfull ut i för att fixa busskort och ta mig till bussen till Linköping. Anlände i god tid vid avreseplatsen vid Skylten och jag förväntade mig att jag skulle vara först, men så var det icke. Det var två tappra på plats före mig. Lite snack allt eftersom folk anlände och avresan närmade sig.


I vanlig ordning var det en trevlig resa till bortaresan och vi satt och avhandlade en hel del ämnen på vägen upp och anlände vid Globen med en halvtimme tillgodo. Så vi tog plats på bortaklackens vanliga platser på andra etage i kurvan. Nu var dessutom långsidan välfylld med tillresta LHC-supportrar eftersom seriekortsinnehavare och sponsorer hade blivit bjudna på resa och biljett.


Kurvan förbereddes med banderoll, 2-pinnsflaggor och jätteflaggorna. Allt kändes fint i inledningen av matchen, men det var i princip bara då det gjorde det. Ganska snart stod det klart att resultatet denna dag inte skulle bli vad man önskade. Så matchen bryr jag mig inte om att berätta så mycket om. Däremot en händelse som inträffade i pausen mellan första och andra. Då var ställningen 3-0 till Djurgården.


Jag tog en liten sväng för att titta runt i Globen. Har inte gjort det så mycket vid tidigare besök, så jag tänkte att det var läge att göra det. Men det blev en kort sväng och snart var jag tillbaka vid den upptejpade flaggan och bara väntade på andra perioden. Tror att jag var ensam om att stå vid den vid det tillfället dock var det flera LHC:are på raden bakom.

Som sagt stod jag där och väntade på andra perioden i lugn och ro när någon skrek till: "Vad faan gör du!" Tittade mot det hållet och såg hur en Djurgårdsupporter höll på att slita loss vår flagga. Så när de hade kommit bort till platsen där jag stod så var det bara att trycka bort första killen. Han stack iväg tämligen omgående när han såg att de inte fick "jobba" ostört.

Hade tag i en del av flaggan med ena handen när nästa kille började slita i flaggan. Så det var bara att behålla greppet på flaggan och ta tag i killen med den andra armen och lugnt, men bestämt, trycka upp honom mot stolarna för att visa att vi inte accepterade beteendet. De försökte sticka rätt så fort efter det, men vakterna fick tag på dem.

Vi var kvar där med en nedsliten flagga som vi såg till att sätta upp igen. Har vi satt upp den, så ska den sitta där till vi tar ner den. Så är det bara...

På vägen hem är det alltid något som händer. Idag var det visserligen inga bussar som skulle puttas. Däremot skulle det bevisas att ett par kalsonger kunde tas av utan att byxorna togs av innan. Det gick bra med ett och annat kalsongryck och mycket våld. Däremot kommer dessa kalsonger aldrig att kunna användas igen. Vet inte heller hur det gick med den unge mannens familjejuveler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback