Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Fanatiskt kul med slutspel

 

220113-388
Igår var det så dags för den första hemmamatchen i årets slutspel. En på förhand oviss match eftersom Djurgården vunnit säsongens tidigare möten i Cloetta Center. Men detta till trpts kände jag mig oväntat lugn under hela dagen och vandrade mot hallen full med tillförsikt. Inledde med att försöka smussla mig in lite tidigare och det höll på att sluta med att jag skulle få pressakreditering. Åtminstone en lightversion av det.

Det hoppades dock över, så jag fick vänta hela femton minuter på att komma in, men den tiden förlöpte kvickt ändå. Så gled jag in i arenan och efter lite visitering hittade jag upp på ståplats. Fick en genomgång om det kommande tifot och stack sedan iväg igen för att kolla om den angivna fotoplatsen fungerade.

Det verkade den göra så då var det bara att fördriva den fortsatta tiden på vettigt sätt. Men det är lätt att hitta saker att göra. Man kan ju bli visiterad, prata med folk, fota lite, prata lite till, bli visiterad igen.... tröttnade snart på visiteringen faktiskt och de tröttnade visst på att visitera mig också så efter ett tag fick jag gå som jag ville.

Matchstart närmade sig så det var bara att se till att komma på plats med kameran. Gjorde ett tappert försök att binda fast min ena kamera i räcket så att den kunde filma, men det gick icke. Synd, för det hade varit kul att ha, men det ska vara ett youtubeklipp pågång har jag hört rykte om. Men jag fick åtminstone ett antal, typ 60, bilder på tifot. Stilfullt som vanligt. Bra jobbat!

220113-389

Full fart tillbaka efter fotobevakningen för att inte missa något av matchen. Mötte två poliser på väg upp i en avskild trappa där de inte förväntade sig att vi skulle vara. De visste inte riktigt hur de skulle reagera då så vi löpte förbi dem för att hinna med ordentligt. Vi hann precis och var på plats inne på läktaren 10 sekunder in i matchen. Första 10 sekundrarna på säsongen jag missat från läktaren i CC tror jag.

Det märktes verkligen att det var slutspel. Bra tryck långa stunder från White Lions och en helt annan glädje vid målen. Ser ordentligt fram mot den närmaste tiden. Det är ju trots allt slutspelet man har väntat på och den fanatism som ska upplevas då. Fanatiskt kul helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: sanna

Cool blogg.
Ha en bra dag :)

2008-03-14 @ 13:41:50
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback