Inlägg
  - Vila upp sig under helgen... jorå!
  - Minibuss till Karlstad imorgon
  - Traskamötet gjorde mig glittrig
  - En novemberljus födelsedag
  - Storsamling mot Rögle och seger
  - Linköping Tigers ångar på
  - Nu är bloggandet utökat
  - En riskfylld kväll
  - Ständigt denna 006
  - Dags att rösta
  - Sex bättre i ettan än i tvåan...
  - Lämna inte kakor framme....
  - När det är som tystast kan man ha det som roligast
  - Nu är det förkylt!
  - Ett telefonsamtal på eftermiddagen
  - Förtroliga samtal om det viktigaste
  - Veckans video 20
  - Uppe tidigt och gnäeller
  - Wazzup!? - Change... That's wazzup
  - Längre än jag tänkt mig
  - Äntligen en VM-titel för McLaren!
  - Helgens humor
  - Hur tänker man....
  - Till Södertälje i snöslasket
  - Nummerplåtsjakt - 004
  - Tagit mig vatten över huvudet för träning
  - Biljard idag igen
  - Lunchen förstörde mitt liv
  - Nyktes modeblogg
  - Är jag verkligen så sårbar?
 
 Kategorier
  - Allmänt
  - Film
  - Foto
  - Fredagens foto
  - Helgens humor
  - Höstdag
  - Jobb
  - Korpboll
  - Musik
  - Nykte grattar
  - Nykte visar
  - Nyktes nyval
  - Nyktes nödvändigheter
  - Partykväll
  - Poker
  - Sommardag
  - Sport
  - Sport - Fotboll
  - Sport - Ishockey
  - TV-spel
  - Teater
  - Träning
  - Veckans video
  - Vinterdag
  - Vårdag
 
 Arkiv
  - November 2008
  - Oktober 2008
  - September 2008
  - Augusti 2008
  - Juli 2008
  - Juni 2008
  - Maj 2008
  - April 2008
  - Mars 2008
  - Februari 2008
  - Januari 2008
  - December 2007
  - November 2007
  - Oktober 2007
  - September 2007
  - Augusti 2007
  - Juli 2007
  - Juni 2007
  - Maj 2007
  - Mars 2007
 
 Länkar
  - B: -------------- Bloggar -------------
  - B: Anna
  - B: Bouvin
  - B: Copy
  - B: Danne
  - B: Jennie
  - B: Johanna
  - B: Kalm
  - B: Louise
  - B: Micke
  - B: Nettan
  - B: Thina
  - B: Till minne av Elin
  - B: Tobi
  - F1: ------------- Formel 1 ------------
  - F1: F1-live
  - F1: McLaren
  - F1: formula1.com
  - F: -------------- Fotboll ---------------
  - F: Kopparslagarna
  - F: Manchester United
  - F: Åtvidabergs FF
  - I: ------------- Ishockey --------------
  - I: Champions Hockey League
  - I: Elite Prospects
  - I: Hockeybulletin
  - I: Hockeyligan
  - I: Hockeyplock
  - I: LHC Fans
  - I: LHC TV
  - I: LHC-bloggen
  - I: Linköpings HC
  - I: National Hockey League
  - I: Nordic Trophy
  - I: White Lions
  - K: ------------- Korpboll -------------
  - K: Brukets AIK
  - K: Innebandyresultat
  - M: -------------- Musik ---------------
  - M: Aguson
  - M: Bettlare & Lösfolk
  - M: Johan Melander & Nya Stan
  - M: John Stridh
  - M: Kent
  - M: Lars Winnerbäck
  - M: Ludvig and the gossarna
  - M: Oldtown
  - M: Sköna Gröna Grebo
  - N: -------------- Nykte ---------------
  - N: Fredagens foto
  - N: LHC-bloggen
  - N: Xbox Live
  - N: Youtube
  - T: --------------- Teater ---------------
  - T: Teater Traska
  - Å: ------------ Åtvidaberg ------------
  - Å: Bruksandan
  - Å: Åtvidaberg
 
 
 
Namn: Jonas Nygren
Ålder: 26
Bor: Åtvidaberg
Fritid: Formel 1, Fotboll, Foto, Ishockey, Musik, Teater, TV-spel
Ska bli som vuxen: Trafikingenjör
Personlighet: Förtroendeingivande, omtänksam, lättsam, men samtidigt jäkligt seriös
 
220113-428    220113-430    220113-429  
220113-427

Kulturfest hos Micke

 

220113-449
Stefan och jag mötte upp med Nicklas på väg ut till Micke. Han parkerade och sedan traskade vi vidare. Kom fram till Micke samtidigt som "utemöblerna" var på väg ut på baksidan. Så vi traskade efter och satte igång att hjälpa till för att få iordning en fin "festlokal". Mitt arbete tillförde dock inte särskilt mycket alls.

Inledde med att lägga i bordsskivorna. Men självklart åt fel håll. Sedan var det obefintlig arbetsledning, för jag hade inte en aning om åt vilket håll vi skulle. Så det var två arbeten jag kunde ha hoppat över. Nästa jobb som inte lyckades fullt ut var att tända grillen. Den slocknade snart igen och jag blev därmed förvisad till köket för att hacka rödlök. Det var första uppgiften jag klarade av som förväntat.
220113-450
När jag kom ut igen så hade Stefan sett till att det var hett nog vid grillen så att det var dags att ta fram korven. Under tiden vi väntade så såg vi till att avhandla ett och annat ämne. Jag undrar varför Gotland kom på tal då och då. Detta land i öst som tydligen har ett väl utvecklat utbytesprogram för utbytesstudenter. Tänk vad mycket internationellt utbyte man kan få till med ett korvpaket och en container.
220113-451
När det var färdiggrillat var det bara ett problem när det skulle ätas. Den som hade möblerat vårt utomhusrum hade inte ställt bordet på rätt avstånd från vår improviserad bänk. Så det fick bli att improvisera fram sin egen sittplats. Det var faktiskt oväntat behagligt att sitta så, men det krävdes lite jobb för att balansera.

När jag hade ätit klart fick jag för mig att det kunde vara roligt att vara lite småbusig genom att ta kort på resterande gäster när de åt. Det fick bli Bouvin som blev den som drabbades av flest foton när han var i mattagen. Hoppas att det smakade bra....

220113-452
När vi ätit klart så var det dags att leka lite också. Guitar Hero gick igång inne i vardagsrummet efter ett tag gick jag in och bestämde mig för att testa det. Dock var det i helt egen regi. Letade igenom låtarna och beslutade mig för att testa Guns n' Roses - Welcome to the jungle. Det gick åt skogen direkt, men det väckte hockeyabstinensen. Det är ju den låt som LHC de senaste åren har använt vid spelarentrén.

Det blev mer idrott senare när den gotländska nationalsporten rövkrok skulle spridas. Så jag och Micke lade oss rygg mot rygg och jag tror att det slutade med att jag blev besegrad till sist. Efter idrott är det ju bäst att man duschar av sig, men jag nöjde mig med att skölja av mina värkande fötter. Tidigare under kvällen hade jag upptäckt att jag i mina utslag lyckades skriva bokstäver innan de åter blev röda. Men när man kyler ner dem så blev det möjligt att vandra ut i natten bort mot L'Orient.

På vägen dit tyckte jag att det hade varit lämpligt att Nicklas skulle bära mig, men så blev det inte. Istället hamnade Nicklas, jag och även Stefan i en situation där vi fick lov att bära en gotländska över Nya Tanneforsvägen. Så nu kan vi pricka av det på listan också. Därefter vandrade vi vidare bort mot L'Orient och på vägen dit passade jag på att fönstershoppa bikini åt mig själv....

Kommentarer
Postat av: Bouvin och Ida

Gott med korv alltså, men lite obehaglig att äta när man har Jonas kamera uppkörd i ansiktet:) Men som synes gick det ganska bra endå.

Trots den stora kulturkrocken (Östergötland - Gotland) så tyckte Ida att det var riktgit roligt.

Mèn för livet men tack för en super rolig kväll.

2008-05-10 @ 21:41:39
URL: http://bedway.blogg.se
Postat av: Nykte

Uppkörd i ansiktet var det ja... Med bra zoom behöver man inte ha den i ansiktet.

Det är alltid bra för det internationella samarbetet om man lär sig och får förståelse för andra kulturer. Då ser man att vi trots våra skillnader är ganska lika.

2008-05-10 @ 23:26:04
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: Danne

LAGBROTT: FÖRKNIPPA ALDRIG GUNS N ROSES MED LHC ÄR DU SNÄLL!!!!!!

2008-05-11 @ 12:17:38
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: Nykte

Klart jag gör det. Visste du förresten att HV71 spelar Kent inför deras matcher...

2008-05-11 @ 15:03:31
URL: http://nykte.blogg.se
Postat av: Danne

Rammstein senast jag var där iochfs.....

2008-05-11 @ 15:35:49
URL: http://danne80.blogg.se
Postat av: Micke

Japp, jag kan inte mer eller mindre säga att bildserien på bovvan är klockren. Sedan fanns det ju andra bilder som blev lite *host*... Men som sakt var.. Får tacka allas deltagande för att gjorde en rolig kväll.. i Denna försommarnatten :D..

2008-05-12 @ 12:09:57
URL: http://mecklin.blogspot.se
Postat av: Sanna

Ja, men tanke på kombinationen mat och kamera så va det tur att jag inte va där...

2008-05-12 @ 20:49:56
Postat av: Nykte

Tänkte faktiskt på dig Sanna när jag började fota bilderna. Hade du varit där då jäklar... Då hade Bouvin kanske sluppit.

2008-05-12 @ 23:22:54
URL: http://nykte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback